Termeni și condiții generale ale magazinului online (e-shop)
Articolul I.
Definiții concepte
- Operatorul site-ului online (e-shop) este SHOP ZONE s.r.o., cu sediul social la Masarykova 16, 080 01 Presov, Slovakia, mail: info@danub.ro, 00421 902 248 611.
- Vânzătorul este SHOP ZONE s.r.o., cu sediul social la Masarykova 16, 080 01 Presov, Slovakia
- Furnizorul de bunuri și servicii oferite în magazinul online https://danub.ro/ este SHOP ZONE s.r.o., cu sediul social la Masarykova 16, 080 01 Presov, Slovakia.
- Fiecare vizitator al magazinului online care a creat o comandă fermă prin intermediul magazinului online este un cumpărător. În sensul Legii, în special Legea nr. 102/2014 Col. consumator înseamnă o persoană fizică care, la încheierea și îndeplinirea unui contract cu consumatorul, nu acționează în sfera activității sale de afaceri, loc de muncă sau profesie.
- Un e-shop este un sistem computerizat situat pe rețeaua de Internet cu acces public, care permite comandarea de bunuri și servicii de la distanță prin intermediul unui dispozitiv electronic.
- Prin bunuri sau servicii se înțeleg toate produsele publicate pe paginile magazinului online care pot fi comandate (au un preț declarat și acest preț nu este zero).
- Cumpărătorul acceptă în totalitate comunicarea electronică, în special prin intermediul magazinului online, comunicarea prin e-mail precum și comunicarea telefonică, atâta timp cât este incontestabil că vânzătorul comunică cu cumpărătorul sau cu o persoană autorizată de acesta.
- Relația dintre vânzător și cumpărător, care a fost stabilită altfel decât prin intermediul dispozitivelor electronice la distanță și nu este o relație între furnizorul de servicii ale societății informaționale și destinatarul serviciilor societății informaționale, acești termeni și condiții generale se aplică numai în măsura necesară, care corespunde reglementărilor legale și a organizării logice a materiei, cu excepția cazului în care s-a convenit altfel între ei.
- Autoritate de supraveghere: Inspecția Slovacă a Comerțului, Inspectoratul SOI pentru Regiunea Presov, Obrancov mieru 6, 080 01 Presov, Slovakia.
Articolul II.
Preț
- Toate prețurile afișate lângă bunuri și servicii sunt finale, inclusiv cu 19% TVA În modul OSS (One Stop Shop), schemă pentru Uniunea Europeană.
- Vânzătorul este obligat să respecte prețul indicat pe pagina magazinului online în momentul efectuării achiziției.
- Gestionăm comenzile cu amănuntul numai prin vânzări pe internet. Pentru comenzi en-gros, contactați info@danub.ro.
Articolul III.
Comandă
- Comanda se realizează prin confirmarea procesului de comandă în e-shop prin selectarea bunurilor sau serviciilor de către cumpărător, inclusiv completarea completă a formularului de comandă și trimiterea acestuia către vânzător. Pentru procesarea corectă și ordonată a comenzii este necesară completarea datelor solicitate în comandă și alegerea opțiunii de livrare și plată pentru bunurile sau serviciile comandate.
- Prin trimiterea comenzii, cumpărătorul este de acord cu prețul bunurilor și serviciilor comandate. Odată trimisă, comanda devine obligatorie pentru cumpărător, adică este o propunere de încheiere a unui contract de cumpărare cu vânzătorul.
- După trimiterea comenzii în magazinul online, se generează automat un e-mail de informare și se trimite cumpărătorului că comanda cumpărătorului a fost primită de către vânzător prin intermediul magazinului online pentru procesare. Acest e-mail nu este o confirmare a bunurilor în sensul alin. 4 din acest articol.
- Prin confirmarea comenzii de către vânzător se creează un contract de cumpărare, care poate fi modificat sau completat numai pe baza unui acord comun între cumpărător și vânzător, cu excepția cazului în care legea sau o altă reglementare legală prevede altfel. Confirmarea comenzii de către vânzător este un mesaj electronic de la vânzător trimis pe adresa de e-mail a cumpărătorului sau un scurt mesaj text trimis la numărul de telefon mobil al cumpărătorului, pe care cumpărătorul l-a indicat în comanda sa, cu informații în ce măsură acceptarea comenzii cumpărătorului este de necontestat. Mesajul electronic al vânzătorului, care nu confirmă comanda cumpărătorului, o refuză, o respinge, sau altfel, în mod clar nu acceptă, este respingerea comenzii cumpărătorului.
- În cazul în care vânzătorul nu este în măsură să onoreze comanda sau o parte din aceasta în termenul limită de procesare a comenzii depunând efort maxim, din motive precum că bunurile nu se fabrică, nu sunt disponibile la producător sau la depozitul extern al furnizorului, producătorul a efectuat modificări atât de serioase încât îi este imposibilă implementarea comenzii sau din motive de forță majoră, vânzătorul poate anula comanda, și va informa cumpărătorul pritr-un e-mail. Vânzătorul mai are dreptul de a anula comanda în cazul în care cumpărătorul a furnizat în comandă informații false sau înșelătoare, care nu pot fi verificate, de exemplu un e-mail incorect, un contact telefonic incorect sau adresa inexistentă. În cazul în care cumpărătorul a plătit un avans, vânzătorul este obligat să îl returneze în termen de 14 zile.
Articolul IV.
Condiții de plată
- Bunurile și serviciile din magazinul online pot fi plătite în următoarele moduri:
a. plata ramburs la livrare (direct la curier la ridicarea expedierii)
b. plata în avans, pe baza unei facturi în avans, bunurile vor fi livrate după primirea fondurilor în contul vânzătorului - Taxele pentru opțiunile individuale de plată sunt enumerate în art. VI. al acestor termeni și condiții generale.
- Vânzătorul poate oferi cumpărătorului o reducere pe baza unui cupon de reducere unic.
- Reducerile oferite nu pot fi cumulate.
Articolul V.
Condiții de livrare
- Vânzătorul este obligat să trimită bunurile cumpărătorului în condițiile convenite în termen de 30 de zile de la crearea comenzii, cu excepția cazului în care au convenit altfel, sau dacă nu a fost specificată o perioadă de livrare mai lungă lângă produs.
- În cazul în care comanda conține mai multe bunuri și servicii cu timp diferit de livrare, întreaga comandă va fi livrată în cel mai mare termen de livrare. În cazul în care o parte din bunuri din comandă nu este în stoc, vânzătorul informează cumpărătorul despre aceasta, cu posibilitatea unor livrări parțiale.
- Împreună cu bunuri, este trimisă cumpărătorului și o factură electronică (document fiscal) și alte documente precum ar fi: instrucțiuni sau alte documente pentru bunuri sau servicii de la producător.
- Locul în care sunt livrate bunurile este considerat locul de desfășurare.
- Vânzătorul realizează transportul către cumpărător prin:
a. 123Kurier, s. r. o., Vojtaššákova 616, 027 44 Tvrdošín - Vânzătorul informează consumatorul despre posibilitatea de a comanda și despre stocul produselor pe un anumit card de produs, unde pot fi indicate următoarele stări:
a. În stoc - Bunurile sunt disponibile în depozitul nostru intern, sau sunt disponibile la depozitul furnizorului, unde există o mișcare enormă a bunurilor și în cazuri rare poate exista uneori nelivrarea acestora, despre care consumatorul va fi informat prin telefon sau e-mail.
b. Disponibilitate 3 - 7 zile - Produsul nu se afla în depozitul nostru intern și nici în depozitul furnizorului, este de așteptat să fie reaprovizionat în 3-7 zile.
c. Bunuri la comandă - Bunurile se află în oferta noastră, dar nu le păstrăm niciodată în stoc, totodată nici furnizorii noștri nu trebuie să le țină în stoc, perioada de așteptare pentru produse este de aproximativ 30 de zile dacă nu se specifică altfel.
d. Momentan stoc epuizat - Produsul a fost inclus în ofertă, dar vânzarea acestuia s-a încheiat.
Articolul VI.
Taxe de transport, ambalare și opțiuni de plată
- 1. La plătiți în avans în contul bancar al vânzătorului pe baza unei facturi în avans, vânzătorul taxează pentru transport astfel:
a. în cazul transportului prin curier - expedierea cu comanda cumpărătorului livrată în termen de 1 zi lucrătoare de la expediere din depozitul vânzătorului
- pentru valoarea comenzii de până la 100 Lei - preț 29,90 Lei
- pentru valoarea comenzii de până la 250 Lei - preț 19,90 Lei
- pentru valoarea comenzii de la 250 Lei la 490 Lei - preț 9,90 Lei
- pentru valoarea comenzii de peste 490 Lei - TRANSPORT GRATUIT - La plată livrare -ramburs (direct la curier la ridicarea expedierii):
a. în cazul transportului prin curier - expediere cu comanda cumpărătorului livrată în termen de 1 zi lucrătoare de la expediere din depozitul vânzătorului
- pentru valoarea comenzii de până la 100 Lei - preț 29,90 Lei
- pentru valoarea comenzii de până la 250 Lei - preț 19,90 Lei
- pentru valoarea comenzii de la 250 Lei la 490 Lei - preț 9,90 Lei
- pentru valoarea comenzii de peste 490 Lei - TRANSPORT GRATUIT - Vânzătorul poate conveni cu cumpărătorul asupra unei alte proceduri decât cea standard (menționată mai sus) la trimiterea de bunuri sau servicii, precum și prețurile pentru aceste servicii.
- Vânzătorul poate trimite bunurile care sunt imediat disponibile cumpărătorului și poate livra partea rămasă a comenzii suplimentar în termenul legal, dar cu condiția ca cumpărătorului să nu i se taxeze nici un cost poștal suplimentar, cu excepția celui care a fost inclus deja în comandă.
Articolul VII.
Transferul dreptului de proprietate
- Dreptul de proprietate trece de la vânzător la cumpărător după plata prețului integral și a altor sume de bani convenite în contractul de cumpărare la distanță în momentul preluării bunului de la vânzător sau transportator.
Articolul VIII.
Anularea contractului de achiziție
- Cumpărătorul are dreptul de a anula bunurile sau serviciile comandate în termen de 24 de ore de la încheierea contractului de cumpărare fără taxă de anulare pentru bunurile care se realizează la comandă, conform cerințelor specifice ale consumatorului sau special pentru un singur consumator.
Articolul IX.
Dreptul consumatorului de a returna bunurile fără a indica un motiv și instrucțiunile consumatorului
- Consumatorul în baza Legii nr. 102/2014 Col. privind protecția consumatorului la vânzarea de bunuri sau prestarea de servicii în baza unui contract încheiat la distanță sau a unui contract încheiat în afara sediului vânzătorului și cu privire la modificarea anumitor legi (denumite în continuare „Legi”) în conformitate cu prevederile § 7 și următoarele, are dreptul de a se retrage din contractul de cumpărare în termen de 14 zile calendaristice de la data primirii bunurilor, dacă vânzătorul și-a îndeplinit obligațiile de informare conform prezentei legi, în alte cazuri, valabile alin. 2 sau 3 din lege. În cazul în care obiectul contractului de cumpărare este livrarea de bunuri, consumatorul are dreptul de a se retrage din contract chiar înainte de livrarea bunurilor.
- În cazul în care consumatorul dorește să se folosească de acest drept, este obligat să transmită personal o retragere scrisă din contractul de cumpărare cel târziu în ultima zi a perioadei specificate la adresa de contact a vânzătorului în timpul orelor de deschidere sau să depună această retragere prin transport poștal cel târziu în ultima zi a perioadei, la o adresă care este menționată în contacte, sau astfel de exercitare a dreptului se poate exercita și sub forma unei evidențe pe un alt suport durabil. După notificarea retragerii din contract, consumatorul este obligat să trimită sau să livreze personal obiectul contractului din care se retrage împreună cu toată documentația - de ex. factura originală, instrucțiunile și alte documente pentru bunuri, care i-au fost livrate împreună cu bunurile, dar nu mai târziu de 14 zile de la data retragerii (§10 alin.1 din lege). Vânzătorul recomandă cumpărătorului să facă o copie a facturii pentru uz personal și să trimită bunurile prin scrisoare recomandată și ca transport asigurat. Pentru a se retrage din contract, cumpărătorul poate folosi următorul formular: Retragere din contractul de cumpărare, în care este necesară completarea datelor minime marcate cu „*” – cu steluță.
(https://www.danub.ro/doc/retragerea-din-contract-ro.pdf). - Coletul în care bunurile vor fi expediate cu plata ramburs nu vor fi preluate.
- Operatorul magazinului online va returna plata efectuată pentru bunuri/serviciu, inclusiv costurile de transport conform clauzei §9 alin. 3) legea nr. 102/2014 Col. precum și costurile suportate pentru comandarea bunurilor în termen de 14 zile de la data livrării retragerii din contract, dar nu trebuie să returneze banii înainte ca bunurile să-i fie livrate sau consumatorul nu dovedește că bunurile au fost trimise, acest lucru nu se aplică dacă vânzătorul a sugerat să ridice el însuși bunurile.
- Costul returnării de bunuri este suportat de consumator.
- Dreptul de retragere din contract nu se aplică bunurilor și serviciilor definite la §7 alin. 6 litere a) până la l) din Legea nr. 102/2014.
- Consumatorul suportă orice reducere a valorii bunurilor, care a fost cauzată de utilizarea acestuia în afara sferei necesare pentru a determina funcționalitatea și proprietățile bunului.
Articolul X.
Drepturile și obligațiile părților contractante
- Vânzătorul și cumpărătorul sunt considerați părți contractuale.
- Cumpărătorul este obligat:
a. să ridice bunurile comandate,
b. să plătească vânzătorului remunerația convenită pentru bunurile preluate,
c. să verifice integritatea coletului său și a bunurilor în sine, atunci când sunt preluate. - Vânzătorul este obligat::
a. să livreze bunurile către client în calitatea, cantitatea și prețul convenit,
b. împreună cu bunuri, sau să trimită ulterior clientului pe cale electronică, sau la cerere, în format de hârtie, toate documentele legate de bunuri, precum ar fi factura pentru bunuri, formularul de reclamație, instrucțiunile de operare într-o formă codificată a limbii slovace.
Articolul XI.
Despăgubiri pentru daune în cazul nepreluării de bunuri:
- Vânzătorul are dreptul la despăgubiri pentru daune (conform § 420 și următoarele din Codul civil), în cazul în care cumpărătorul a comandat bunuri pe care nu le-a anulat sau nu s-a retras din contract și în același timp nu a preluat marfa de la transportator sau la cererea vânzătorului, în cazul alegerii ridicării personale, nu a preluat marfa în termenul specificat pentru ridicare. Prin această acțiune, cumpărătorul și-a încălcat obligația prevăzută în art. X pct. 2 lit. a), conform căruia cumpărătorul este obligat să preia bunurile comandate.
- La stabilirea cuantumului despăgubirii pentru daune, vânzătorul ia în considerare în primul rând costurile de transport și taxele asociate cu expedierii bunurilor, costurile asociate cu ambalarea, expedierea și administrarea comenzii precum și toate celelalte costuri suportate de acesta în executarea ordinului în cauză și în același timp, are dreptul de a percepe și profitul pierdut.
- Vânzătorul are dreptul de a nu exercita dreptul la despăgubiri pentru daune sau de a exercita acest drept doar parțial.
Articolul XII.
Dispoziții finale
- Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica acești termeni și condiții generale cât și condițiile de reclamație chiar și fără notificarea în prealabil a cumpărătorului. În cazul unei modificări a condițiilor generale de afaceri sau a condițiilor de reclamație, întregul proces de cumpărare este guvernat de condițiile generale de afaceri care erau valabile la momentul trimiterii comenzii de către cumpărător și acestea sunt accesibile pe site-ul vânzătorului.
- Condițiile de reclamație fac parte integrantă din acești termeni și condiții generale.
- Prin trimiterea comenzii, cumpărătorul a citit condițiile generale de afaceri precum și condițiile de reclamație.
- Aceste condiții generale de afaceri și condițiile de reclamație sunt disponibile la sediul companiei pentru inspecție de către cumpărător, precum și publicate pe site-ul magazinului online.
- În cazul în care consumatorul nu este mulțumit de modul în care vânzătorul și-a gestionat reclamația sau dacă consideră că vânzătorul și-a încălcat drepturile, acesta are posibilitatea de a contacta vânzătorul cu o cerere de corectare. În cazul în care vânzătorul răspunde negativ la cererea de corectare sau nu răspunde la aceasta în termen de 30 de zile de la ziua în care a fost trimisă, consumatorul are, în conformitate cu § 12 din Legea nr. 391/2015 Col. privind soluționarea alternativă a litigiilor consumatorilor și cu privire la modificarea anumitor legi, dreptul de a depune o propunere de inițiere a unei soluții alternative a litigiului propriu. Entitatea competentă pentru soluționarea alternativă a litigiilor de consum cu operatorul magazinului online este Inspecția Comerțului Slovac (www.soi.sk) sau o altă entitate juridică autorizată relevantă înregistrată în lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor menținută de Ministerul Economiei din Republica Slovacă (http://www.mhsr. sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s), în timp ce consumatorul are dreptul de a alege la care dintre entitățile enumerate de soluționare alternativă a litigiilor de consum să apeleze. În același timp, consumatorul poate utiliza platforma online de soluționare a litigiilor, care este disponibilă la http://ec.europa.eu/consumers/odr/, pentru a transmite o propunere de soluționare alternativă a litigiului. Consumatorul poate găsi informații despre taxele pentru propunere pe site-ul web al unei anumite entități alternative de soluționare a litigiilor.
- În rest relațiile nereglementate altfel în acești termeni și condiții generale precum și în părțile lor inseparabile (anexe) sunt reglementate de prevederile relevante, în primul rând în Legea nr. 40/1964 Coll., Legea nr. 250/2007 Coll., Legea nr. 102/2014 Coll., Legea nr. 122/2013 Coll., Legea nr. 22/2004 Coll. precum și Legea nr. 513/1991 Coll.
- În cazul încheierii unui alt contract cu cumpărătorul, cu condiții diferite, condițiile prevăzute în contract au prioritate față de condițiile generale de afaceri.
- Acești termeni și condiții generale, inclusiv părțile lor integrale, intră în vigoare și sunt valabile de la 1 martie 2019.
Protecția datelor cu caracter personal parte integrantă a condițiilor generale
- Datele cu caracter personal sunt prelucrate în conformitate cu Legea nr. 18/2018 Col. privind protecția datelor cu caracter personal, în redactarea reglementări ulterioare.
- Operatorul nu furnizează datele cu caracter personal ale cumpărătorului unei terțe persoane, cu excepția companiei de transport selectate, care asigură livrarea de bunuri sau servicii, sau autorităților de stat în cazul unei inspecții, sau unui intermediar în baza unui acord reciproc încheiat în conformitate cu Legea nr. 18/2018 Col.
- Operatorul este obligat să securizeze datele cu caracter personal înainte de a le pune la dispoziția persoanelor neautorizate, prin adoptarea unor măsuri tehnice și organizatorice adecvate. De asemenea, toți angajații operatorului sunt obligați să respecte confidențialitatea în legătură cu datele cu caracter personal.
- Persoana în cauză are drepturile definite în conformitate cu secțiunea § 19 și următoarele. Legea nr. 18/2018 Col. privind protecția datelor cu caracter personal în redactarea modificărilor valabile și anume:
- dreptul la informare, care este îndeplinit de acest conținut și de condițiile de afaceri,
- dreptul de a solicita accesul la datele cu caracter personal referitoare la persoana în cauză conform - § 21 din lege constă în dreptul dvs., de a solicita în ce mod și în ce scopuri sunt prelucrate datele dvs., în timp ce puteți adresa această solicitare la adresa de e-mail din contact.,
- dreptul la corectare a datelor cu caracter personal - § 22 din lege vă permite să corectați datele cu caracter personal dacă acestea sunt neactuale,
- dreptul de a șterge datele cu caracter personal - § 23 din lege puteți folosi dacă nu sunteți interesat ca operatorul să continue prelucrarea datelor cu caracter personal,
- dreptul de a restricționa prelucrarea datelor cu caracter personal - § 24 din lege, îl puteți aplica dacă considerați că datele cu caracter personal au fost prelucrate cu încălcare de lege,
- dreptul de a vă opune prelucrării datelor cu caracter personal - § 27 din lege,
- dreptul la portabilitatea datelor cu caracter personal,
- dreptul de a depune o plângere la autoritatea de supraveghere în legătură cu prelucrarea datelor cu caracter personal.
- Operatorul obține de la cumpărător următoarele date cu caracter personal: titlu, nume, prenume, adresă, adresă de livrare, adresă de facturare, număr de telefon, adresă de e-mail. ...... , care sunt procesate în scopul procesării corecte a comenzii dvs. Aceste date personale sunt stocate timp de 10 ani în scop de arhivare. Ca parte a procesării comenzii, datele personale sunt prelucrate în scopul emiterii facturilor, emiterii bonurilor de depozit (de livrare), asigurării transportului precum şi înregistrări în contabilitate.
- Operatorul a încredințat unui intermediar care este operatorul portalului de internet heureka.sk cu serviciul, Verificat de către clienți, societatea HeurekaShopping, s.r.o. cu sediul social la Karolínksa 650/1, 186 00 Praga, CUI: 02387727, pentru a prelucra datele cu caracter personal în numele operatorului magazinului online în domeniul de nume, prenume, e-mail și informații despre bunurile comandate pentru scopul de a evalua calitatea achiziției. În scopul acestei evaluări, intermediarul va trimite un e-mail unic cumpărătorului cu posibilitatea de evaluare.
- Aceste site-uri înregistrează adresa dvs. IP, informații despre cât timp petreceți vizualizând acele site-uri și informații despre site-urile de pe care ați revenit la noi. Cookie-urile sunt fișiere text care sunt stocate pe computerul dvs., și sunt folosite și pentru a măsura traficul site-ului și a personaliza afișarea paginilor, iar datorită acestor fișiere vă putem oferi un conținut mai de calitate. Prin urmare, percepem aceste fișiere ca fiind interesul nostru legitim. Unele cookie-uri sunt fișiere ale terților părți, de ex. Youtube, Google și altele.
- Puteți șterge cookie-urile în orice moment sau puteți seta colecția lor direct în setările browserului de internet. Dacă doriți să refuzați colectarea fișierului de cookie, setați acest lucru în browserul dvs., de internet.
- În cazul în care cumpărătorul a fost de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal în magazinul online în scopuri de marketing prin e-mail, acesta a fost de acord cu trimiterea de mesaje e-mail la adresa de e-mail din contact.
- Datele cu caracter personal în scopuri de marketing prin e-mail în domeniul de nume și prenume, adresa de e-mail sunt furnizate pentru o perioadă de cinci ani. Aceste date personale nu sunt furnizate terților părți.
- Cumpărătorul își poate revoca oricând consimțământul trimițând o Revocare privind prelucrarea datelor cu caracter personal, în timp ce noi ștergem acestea imediat. Deconectarea este posibilă și prin debifarea câmpului din contul de utilizator al utilizatorului (dacă cumpărătorul a solicitat crearea unui cont de utilizator). Nu vom mai folosi datele personale furnizate de dvs. în scopuri de marketing prin e-mail.
- În cazul în care cumpărătorul a fost de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal în magazinul online în scopuri de marketing prin SMS, acesta a fost de acord să trimită mesaje SMS la numărul de telefon din contact.
- Datele personale în scopuri de marketing prin SMS în domeniul de nume și prenume, număr de telefon sunt furnizate pentru o perioadă de cinci ani.
- Cumpărătorul își poate revoca oricând consimțământul trimițând o Revocare cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, în timp ce noi le ștergem imediat. Deconectarea este posibilă și prin debifarea câmpului din contul de utilizator al utilizatorului (dacă cumpărătorul a solicitat crearea unui cont de utilizator). Nu vom mai folosi datele personale furnizate de dvs. în scopuri de marketing prin e-mail.
Condiții de reclamație ale magazinului online (e-shop)
parte integrantă a termenilor și condițiilor generale
- Reclamațiile pot fi făcute numai asupra bunurilor care au fost achiziționate de la vânzător și care sunt deținute de consumator.
- În cazul în care cumpărătorul este un consumator (o persoană fizică care nu acționează în sfera activității sale de afaceri, loc de muncă sau profesie), pentru toate bunurile oferite se aplică o garanție pe o perioadă de 24 de luni, cu excepția cazului în care se prevede altfel la anumite bunuri și procedura se aplică în conformitate cu Legea privind protecția consumatorului și Codul civil și aceste condiții de reclamație. Dacă cumpărătorul a comandat un articol folosit și cumpărătorul a fost informat despre acest lucru, perioada de garanție este de 12 luni. În cazul în care cumpărătorul nu este consumator, procedura se desfășoară în conformitate cu prevederile Codului Comercial iar perioada de garanție este de 1 an, iar aceste reclamații nu se aplică la condițiile acestor reclamații.
- Perioada de garanție începe din ziua primirii de bunuri de la firma de transport sau direct de la vânzător, dacă bunurile au fost ridicate de către cumpărător personal, în ziua preluării.
- Cumpărătorul este obligat să depună o reclamație la vânzător imediat după descoperirea defectului.
- Răspunderea pentru defecte nu se aplică defectelor cauzate de următoarea utilizare:
a. defectul a fost cauzat de deteriorarea mecanică a produsului cauzată de cumpărător,
b. manipularea necorespunzătoare a produsului, într-un alt mod decât cel menționat în instrucțiunile de utilizare,
c. folosirea bunurilor în condiții care nu corespund umidității, efectelor chimice și mecanice ale mediului natural al bunurilor conform instrucțiunilor,
d. neglijarea îngrijirii și întreținerii bunurilor,
e. deteriorarea bunurilor din cauza încărcării excesive,
f. utilizarea bunurilor contrar cu încălcarea condițiilor menționate în documentație, principii generale, standarde tehnice sau reglementări de siguranță sau alte încălcări ale condițiilor de garanție. - Defectele cauzate de un dezastru natural sunt excluse de la răspundere pentru defecte.
- Responsabilitatea pentru defecte nu se aplică uzurii normale a bunurilor (sau părților acestora) cauzate de utilizarea bunurilor. Nu se poate considera ca un defect, după cum reiese din natura lucrului, perioada minimă de durabilitate a acestora sau perioada de consum, care poate fi limitată la un timp mai scurt. Perioada minimă de durabilitate, termenul de valabilitate, perioada de consum sau perioada similară este indicată pe bunuri, dacă bunurile fac obiectul unui astfel de marcaj.
- Bunurile reclamate trebuie trimise la adresa vânzătorului enumerată mai jos, dar nu ramburs, sau pot fi livrate personal la adresa de contact. Bunurile trebuie ambalate corespunzător, astfel încât să nu existe deteriorări în timpul transportului și se recomandă trimiterea bunurilor prin poștă recomandată sau ca transport asigurat. La bunuri trebuie atașată o copie a dovezii de cumpărare (factura) și o descriere a defectului, sau se recomandă atașarea unui formular de reclamație completat împreună cu dovada de cumpărare. (https://www.danub.ro/doc/protocol-de-plangere-ro.pdf). Reclamațiile trebuie trimise exclusiv și în scris (prin poștă), (nu prin e-mail).
- Vânzătorul confirmă primirea reclamației și emite cumpărătorului o confirmare a aplicării reclamației bunurilor în forma corespunzătoare. Ziua aplicării reclamației este considerată atunci când aceasta este livrată către vânzător. Dacă nu este posibilă livrarea imediată a confirmării, aceasta trebuie să fie livrată fără întârzieri inutile, dar cel târziu împreună cu documentul privind procesarea reclamației. Confirmarea procesării reclamației va fi trimisă în scris.
- Vânzătorul este obligat să stabilească modalitatea de soluționare a reclamației imediat, în cazuri complexe în termen de 3 zile de la data aplicării reclamației. În cazuri justificate, mai ales dacă este necesară o evaluare tehnică complexă a bunurilor, în cel mult 30 de zile de la data aplicării reclamației. După stabilirea modului de tratare a reclamației, vânzătorul va trata imediat reclamația, în cazuri justificate, reclamația putând fi tratată ulterior. Cu toate acestea, procesarea cererii nu trebuie să dureze mai mult de 30 de zile de la data depunerii cererii. După expirarea perioadei de 30 de zile de procesare a reclamației, cumpărătorul are dreptul de a se retrage din contractul de cumpărare și i se va returna întreaga sumă a bunurilor sau are dreptul de a schimba bunurile cu unele noi.
- Drepturile cumpărătorului atunci când aplică o reclamație:
a. dacă este un defect care poate fi înlăturat, cumpărătorul are dreptul să fie înlăturată gratuit, în timp util și corespunzător, de asemenea acest defect trebuie înlăturat fără întârzieri inutile,
b. în loc să înlăture defectul, cumpărătorul poate cere înlocuirea articolului său, dacă defectul privește doar o parte a articolului, înlocuirea piesei, atâta timp cât nu implică costuri disproporționate pentru vânzător având în vedere prețul bunurilor sau gravitatea defectului,
c. în loc să înlăture defectul, vânzătorul poate înlocui articolul defect cu un articol funcțional, dacă acest lucru nu cauzează dificultăți serioase cumpărătorului,
d. dacă este vorba despre un defect care nu poate fi înlăturat și care împiedică folosirea corectă a articolului, cumpărătorul are dreptul de a schimba articolul sau de a se retrage din contract. Cumpărătorul are același drept în cazul în care este un defect care poate fi înlăturat, dar cumpărătorul nu poate utiliza în mod corespunzător articolul din cauza reapariției defectului după reparare sau din cauza unui număr mai mare de defecte,
e. în cazul în care există alte defecte care nu pot fi înlăturate, cumpărătorul are dreptul la o reducere rezonabilă din prețul articolului. - O reclamație se consideră rezolvată atunci când procedura de reclamație se încheie cu livrarea bunurilor revendicate, schimbul acesteia sau returnarea prețului de cumpărare al bunurilor, printr-o invitație scrisă de preluare a prestației sau respingerea întemeiată a acesteia.
- O reclamație se consideră soluționată dacă procedura de reclamație se încheie prin predarea bunurilor reclamate (înlocuirea acestora, repararea acestora), restituirea prețului de achiziție al bunurilor, acordarea unei reduceri adecvate sau justificarea respingerii. Consumatorul este informat cu privire la rezultatul procedurii de reclamație în termenul legal.
- Nedeteriorarea bunurilor, sau integritatea ambalajului (conform instrucțiunilor la primirea de bunuri) trebuie verificată la primirea coletului, întrucât bunurile se pot deteriora în timpul transportului. Recomandăm cumpărătorilor să despacheteze coletul și să îl inspecteze în prezența transportatorului. Dacă bunurile nu pot fi verificate în prezența transportatorului, acestea trebuie verificate imediat după ce au fost primite. În cazul în care bunurile sunt deteriorate, contactați vânzătorul prin e-mail în cel mult 24 de ore de la primire.
- Aceste condiții de reclamație fac parte integrantă din termenii și condițiile generale, iar vânzătorul își rezervă dreptul de a le modifica în orice moment, chiar și fără notificarea prealabilă a vânzătorului.
- Contact: SHOP ZONE s.r.o., cu sediul la Masarykova 16, 080 01 Presov, Slovakia, info@danub.ro